Krisberedskap

Enkel fråga till kommunstyrelsens ordförande

Lördag 29 januari 2022

Enkel fråga till kommunstyrelsens ordförande, 2022-01-29

Vårt samhälle präglas hårt aven svårhanterlig coronapandemin med ett virus som ständigt muterar. Vi sidan av detta ser vi en utveckling i vårt närområde där FN: s regler och principer överträds och utmanas. Hela den europeiska säkerhetsordningen ifrågasätts och hotas av en av FN-medlemsstaterna, Ryssland, som istället borde känna ett särskilt ansvar för att upprätthålla FN:s principer. Ryssen kommer!-varning hörs i luften och skrivs om i media och på sociala medier. Signaler om att det krävs en starkare stat, starkare regioner och kommuner om välfärden och krisberedskapen ska fungera fullt ut sänds i alla medier och politiska landskap. Och så även i vår kommun. För första gången någonsin sänds information kring krisberedskap och PR om vikten av en stark Försvarsmakt på informationstavlorna ute på gymnasieskolorna.

MED ANLEDNING AV DETTA VILL JAG FRÅGA KOMMUNSTYRELSENS ORDFÖRANDE:

1. Har Skellefteå kommun en bra krisberedskap för att säkerställa skelleftebornas trygghet?

Skellefteå 2022-01-29

Christina Soldan, vice ordförande kommunfullmäktige Skellefteå

E-post: christina.a.soldan@skelleftea.se

Läs här: Enkel fråga av Christina Soldan (L) till kommunstyrelsens ordförande om Skellefteå kommun har en bra krisberedskap, 2022-01-29