Ann-Sofi Löfstedt (L)

LIBERALERNA VÄSTERBOTTENS MINILANDSMÖTE 2023

Lördag 11 november 2023

Christina Soldan (L)

Idag har vi haft Liberalerna Västerbottens minilandsmöte i Lycksele. Vilken dag!

Simona Mohamsson, LUF: s kandidat till EP-valet var vår gästtalare på minilandsmöte. Kul och intressant att ta del av hennes visioner och engagemang i EU-politik.
Nicke Grahn (L)
Nicke Grahn, ledamot i partistyrelsen berättade om arbetet med landsmötets handlingar och lite smått och gott om liberalism och liberala värderingar.
Christina Soldan (L)
Workshop med landsmötets utskott och motioner.
Ann-Sofi Löfstedt (L) Ann-Sofi Löfstedt (L) Ann-Sofi Löfstedt (L)
Höjdpunkten idag var att Ann-Sofi Löfstedt tilldelades Karl Staaff-silver plakett efter 70 år liberalt politiskt arbete. Liberalerna Skellefteå står bakom nominering och motivering.
Ann-Sofi Löfstedt fick sitt första politiska uppdrag för ca 70 år sen och sen dess har hon medverkat för en bättre liberal värld via förtroendeuppdrag både lokalt och regionalt men hon har engagerad sig även i riksfrågor. Och hon fortsätter medverka och bidra med erfarenhet och klokskap på våra liberala möten samt hjälper till i våra kampanjer ute på stan/mässor.
Ann-Sofi är en riktig eldsjäl och en förebild. Hennes politiska karriär är värd all respekt och det ska uppmärksammas.
Stort grattis och välförtjänt Ann-Sofi Löfstedt!
Simona Mohamsson (L)

Simona Mohamsson tog emot en porträtt med lyckönskningar till EU-kandidaturen av LUF. Överraskande och uppskattad uppmuntran, som hon blev både rörd, glad och stolt av att ta emot.

Christina Soldan (L) Christina Soldan (L)